Last Updated 9 months ago

Marża / narzut cenowy - bez zmiany cen w bazie danych

Moduł PriceMaster pozwala na automatyczne oraz jednorazowe nakładanie marży oraz narzutu na ceny produktów w Twoim sklepie. Dodania marży/narzutu, czyli zmianę ceny sprzedaży można wykonać na cenach w bazie danych lub na cenach wyświetlanych w sklepie internetowym, bez naruszania cen w bazie danych.

  • Zmiana cen w bazie danych jest widoczna na froncie sklepu oraz dla integracji, które korzystają z bazy danych, np. Allegro, Ceneo, eksport XML, itp.
  • Zmiana cen tylko na froncie sklepu nie narusza cen w bazie danych. Ceny zmienione tylko na froncie korzystają z cen w bazie danych - moduł pobiera cenę z bazy danych, przelicza ją w locie i wyświetla na froncie sklepu..

W tym wpisie omówimy zmianę cen w bazie danych.

1. Przejdź do modułu, a następnie do zakładki Marża cenowa:


image

image


2. W prawym górnym rogu kliknij w plusik "DODAJ"


image

3. Następnie w formularzu wpisz nazwę dla swojej marży (nie jest ona nigdzie wyświetlana, ale przydaje się w nawigowaniu po wielu zasadach marżowych).


Następnie wybierz, czy ma to być marża czy narzut cenowy.

  • Marża to stosunek zysku ze sprzedaży do ceny sprzedaży, wyrażony w procentach
  • Narzut to procent ceny, jaki zostanie do niej dodany.

image




4. W naszym wypadku wybieramy marżę oraz ustawiamy 25% .

Wybieramy, że typ cen na który ma zostać nałożona to cena netto:

image


5. Następnie możemy wybrać kategorie, którym chcemy nałożyć marżę (marża zostanie nałożona na wszystkie produkty w wybranych kategoriach).

W naszym przypadku wybierzemy wszystkie kategorie ze sklepu klikając w odpowiedni przycisk:

image


6. Możemy również dodać dodatkowy wyznacznik przypisywania marż do produktów zaznaczając producentów i/lub dostawców, do których musi należeć dany produkt, aby nałożyć na niego marżę:


image


7. Możemy również włączyć lub wyłączyć opcję "Wszystkie wybrane opcje muszą się zgadzać."

Gdy ta opcja jest włączona każdy produkt, którego marża ma dotyczyć, musi mieć co najmniej jedną z wybranych kategorii, jednego z wybranych dostawców, oraz jednego z wybranych producentów:

image


8. Na końcu wybieramy grupę klientów dla której nasza marża zostanie naliczona.

To ustawienie jest o tyle istotne, że różnym grupom klientów możemy chcieć nałożyć różnej wielkości marże:

image

image


9. W naszym przypadku wybieramy wszystkie grupy i klikamy na zapisz:


image

image

10. Po pomyślnym zapisaniu zmian nasza marża będzie aktywna dla wybranych produktów i grup klientów:


image

Please Wait!

Please wait... it will take a second!