Last Updated about a month ago

Zródła zamówień

W podglądzie zamówienia w panelu administracyjnym znajduje się zakładka "Sources" przedstawiająca listę adresów internetowych, z których dany klient wszedł do sklepu - może to być np. wyszukiwarka internetowa, jakiś blog przekierowujący na sklep itp.

Brak źródeł wejść

Czasami może się zdarzyć, że zamówienia nie posiadają żadnych źródeł wejść do sklepu. Przyczyn może być kilka:
  • klient używa oprogramowania blokującego śledzenie (np. wtyczka "uBlock Origin" do przeglądarki internetowej)
  • klient wszedł bezpośrednio do sklepu wpisując jego adres w przeglądarce internetowej
  • moduł jest niepoprawnie zainstalowany - w tym przypadku wystarczy odinstalować i zainstalować moduł ponownie
Pragniemy uprzejmie wyjaśnić, że nasz moduł nie ma możliwości bezpośredniego wskazywania źródła transakcji w GA4. Może on jedynie sugerować źródło w przypadku, gdy aktywny jest Measurement Protocol i przesyłane są dodatkowe informacje, jednak to system Google Analytics (GA4) na podstawie własnych algorytmów i danych (takich jak gclid, fbclid, UTM, ciasteczka, itp.) samodzielnie przypisuje źródło konwersji.

W praktyce oznacza to, że nawet jeśli link zawiera gclid lub fbclid, GA4 może przypisać transakcję jako not set lub direct, jeśli uzna, że brakuje wymaganych danych kontekstowych (np. sesji, cookies lub odpowiedniego czasu trwania sesji).

Please Wait!

Please wait... it will take a second!

Kliknij by skopiować