Frequently Asked Questions
Jak sprawdzić czy konwersja webP działa?
Last Updated 2 years ago
Po instalacji modułu należy aktywować konwersję grafik do formatu webP. Przeglądarkom, które obsługują ten format, serwowane będą grafiki webP, natomiast reszta dostanie obrazki w dotychczasowym formacie (png lub jpg).
Instrukcja sprawdzenia czy konwersja grafik działa, w przeglądarce Google Chrome i podobnych:
1. Otwórz dowolną podstronę z produktami w Twoim sklepie w przeglądarce internetowej.
2. Kliknij prawym przyciskiem na zdjęcie produktu i wybierz: Otwórz grafikę w nowej karcie

3. W nowo otwartej zakładce przeglądarki internetowej, ponownie kliknij prawym przyciskiem na zdjęcie i wybierz: Zbadaj

4. Otworzy się panel z narzędziami deweloperskimi, wybierz tam zakładkę: Network

5. Odśwież stronę internetową
6. W panelu narzędzie deweloperskich, w zakładce "Network" (otworzyłeś ją w kroku 4.) pokaże się nazwa pliku graficznego, kliknij w tą nazwę a następnie obok wybierz zakładkę "Preview"

7. Wyświetlone zostanie zdjęcie, a pod nim format w jakim zostało wczytane. Jeśli znajduje się tam 'image/webp' to oznacza, że konwersja działa prawidłowo.

Instrukcja sprawdzenia czy konwersja grafik działa, w przeglądarce Google Chrome i podobnych:
1. Otwórz dowolną podstronę z produktami w Twoim sklepie w przeglądarce internetowej.
2. Kliknij prawym przyciskiem na zdjęcie produktu i wybierz: Otwórz grafikę w nowej karcie
3. W nowo otwartej zakładce przeglądarki internetowej, ponownie kliknij prawym przyciskiem na zdjęcie i wybierz: Zbadaj
4. Otworzy się panel z narzędziami deweloperskimi, wybierz tam zakładkę: Network
5. Odśwież stronę internetową
6. W panelu narzędzie deweloperskich, w zakładce "Network" (otworzyłeś ją w kroku 4.) pokaże się nazwa pliku graficznego, kliknij w tą nazwę a następnie obok wybierz zakładkę "Preview"
7. Wyświetlone zostanie zdjęcie, a pod nim format w jakim zostało wczytane. Jeśli znajduje się tam 'image/webp' to oznacza, że konwersja działa prawidłowo.