Last Updated 4 years ago
Instrukcja obsługi programu lojalnościowego
Zakładki modułu:1. Ustawienia
- W tym miejscu można ustalić globalny współczynnik wymiany. Wartość produktów zostanie przez niego przemnożona i w ten sposób uzyska się liczbę punktów lojalnościowych. Przy współczynniku 0,5 i wartości produktu 10 zł, zostanie naliczonych 5 punktów lojalnościowych.
- Moduł pozwala ustalić, czy punkty będą naliczane od kwot brutto – czy netto (tryb naliczania). Zgodnie z przywołanym przykładem i trybem naliczania netto zostaną naliczone 4 punkty lojalnościowe (0,5 x 8,13 zł).
- Wartość punktu oznacza na ile złotych (w kodzie rabatowym) można wymienić jeden punkt lojalnościowy.
- Oprócz wymiany punktów na konkretne produkty moduł pozwala też generować ogólne kody rabatowe.
- Każda transakcja naliczania punktów lojalnościowych po zamówieniu musi zostać zatwierdzona. Do tego momentu punkty są zamrożone i klient nie może ich wykorzystać.
- Moduł zawiera funkcję automatycznego zatwierdzania za pomocą statusów zamówień. W głównej konfiguracji można ustalić dla jakich statusów punkty oczekujące zostaną zatwierdzone w momencie jego [statusu] nadania.
2. Punkty
Zakładka zawiera podsumowanie wszystkich naliczonych punktów lojalnościowych. Z poziomu listy można zatwierdzić zamrożone punkty lub je usunąć. Przycisk „Nierozliczone/Rozliczone” to pozostałość po wcześniejszej wersji modułu i od wersji 1.15 nie jest już wykorzystywany – został zachowany w ramach utrzymania kompatybilności wstecznej.
3. Reguły
Moduł pozwala zróżnicować współczynnik naliczania punktów lojalnościowych według konkretnych kategorii i producentów. W tym celu należy utworzyć regułę naliczania. Jeśli produkt wpisuje się w kilka reguł, zostanie wybrana ta najkorzystniejsza dla klienta.
4. Giełda produktów - Administracja
Moduł pozwala stworzyć specjalną zakładkę w sklepie z produktami, które można wymienić za
punkty lojalnościowe. W konfiguracji modułu należy wybrać konkretny produkt i atrybut oraz
podać jego wartość w punktach.
5. Moduł od strony klienta
W szczegółach konta klienta znajduje się zakładka Punkty lojalnościowe. W tym miejscu można
sprawdzić stan swojego konta, historię naliczonych punktów oraz wymian a także obejrzeć
produkty z Giełdy.
Po wybraniu produktu z giełdy i zatwierdzeniu transakcji klient zostaje przeniesiony do koszy,
gdzie dodany jest produkt oraz naliczony rabat. Zakupy można kontynuować, lub wybrać kolejny
produkt z giełdy.