Last Updated 3 years ago
Automatyczne importowanie danych z Google Analytics do Google Ads
Na początek trzeba aktywować automatyczne tagowanie (https://support.google.com/analytics/answer/1033981):1. Zaloguj się na konto Google Ads.
2. W menu po lewej stronie kliknij Ustawienia.
3. Kliknij kartę Ustawienia konta nad tabelą.
4. Kliknij sekcję Automatyczne tagowanie.
5. Aby włączyć automatyczne tagowanie, kliknij Dodaj tag do adresu URL, który klikają użytkownicy w reklamie.
6. Kliknij Zapisz.
Aby zaimportować cele i transakcje e-commerce z Analytics do tagu śledzenia konwersji Google Ads, konta Analytics i Google Ads muszą być połączone (https://support.google.com/analytics/answer/1033961).
1. Zaloguj się na konto Google Analytics.
2. Kliknij Administracja i przejdź do usługi, którą chcesz połączyć.
3. W kolumnie Usługa kliknij Google Ads – łączenie.
4. Kliknij + Nowa grupa połączeń.
5. Wybierz konta Google Ads, które chcesz połączyć, a potem kliknij Dalej.
6. Wpisz nazwę grupy połączeń.
7. Wybierz dla łączenia ustawienie WŁ. w przypadku każdego widoku danych w usłudze, w którym chcesz obserwować dane Google Ads.
8. Możesz też wybrać Włącz raporty wyświetleń w sieci reklamowej Google, by uwzględniać te informacje w każdym widoku danych.
9. Kliknij Połącz konta.
Następnie należy zalogować się na konto Google Ads i dodać import danych z konta Google Analytics (https://support.google.com/google-ads/answer/2375435).
1. Zaloguj się na konto Google Ads.
2. W prawym górnym rogu konta kliknij "Narzędzia".
3. W sekcji „Pomiar skuteczności” kliknij "Konwersje".
4. Kliknij przycisk plusa +.
5. Kliknij kolejno Importuj i Google Analytics (UA) (w przypadku usług Universal Analytics) lub Google Analytics (GA4) (w przypadku usług Google Analytics 4).
6. Kliknij Dalej.
7. Na następnej stronie wybierz funkcje, które chcesz zaimportować, a potem kliknij Importuj i kontynuuj.
8. Kliknij Gotowe - Google Ads rozpocznie importowanie danych z usługi w Analytics. Dane historyczne sprzed importu nie będą uwzględniane.